[elfsight_click_to_call id="1"]
خاویار

قیمت روز عمده خاویار باکیفیت و ارزان

دلایل و فاکتورهای مهمی در تعیین نرخ و قیمت روز عمده خاویار در بازار تاثیرگذار هستند. یکی از مهمترین آنها نوع و درجه کیفی خاویار است. به همین علت برای شناخت و آشنایی بیشتر به معرفی اجمالی و بررسی ویژگی های دو نمونه از پرطرف ترین و در عین حال باکیفیت ترین نوع این محصول خواهیم پرداخت. از سوی دیگر چگونگی خرید مستقیم و سفارش عمده نیز نقش موثری در ارزان شدن قیمت ها و افزایش سود فروشندگان خواهد داشت که نیاز به شناخت بازارهای هدف دارد.

قیمت روز عمده خاویار باکیفیت و ارزان

برترین توزیع کننده خاویار در کشور

برترین توزیع کننده خاویار در کشورماهی خاویار از نظر گوشتی ارزش چندانی ندارد. این در حالی است که تخم انواع آن به دلایل مختلف یکی از گران قیمت ترین خوراکی ها در دنیا محسوب می شود. دلایلی مانند گسترده نبودن زیستگاه این ماهیان و  تولید محدود خاویار اصل با فاصله چندین سال توسط این ماهی ها از جمله این موارد هستند.
توجه کنید که تخم خاویار از نظر شکل ظاهری و رنگ به انواع مختلفی تقسیم می شوند. تخم خاویار سیاه، تخم خاویار طلایی و تخم خاویار سرخ به ترتیب سه نمونه از پرطرفدارترین و در عین حال گران ترین نمونه های موجود در بازار می باشند.

شرکت های فعال و توزیع کننده در کشور باید با تمامی ویژگی های کیفی این محصول آشنایی داشته و همواره بهترین نوع را با قیمت رقابتی به بازار خاویار داخلی و خارجی با هدف کسب سهم بازار عرضه نمایند.

قیمت خاویار در بازار کرمانشاه

قیمت خاویار در بازار کرمانشاهدر بازار کرمانشاه یا دیگر نقاط کشور انواع خاویار با نرخ و قیمت یکسانی عرضه می شوند. موضوع تاثیرگذار بر نرخ عرضه خاویار نوع و درجه کیفی آن است. دو نمونه از باکیفیت ترین این محصولات، خاویار آسترا و بلوگا است که به بررسی آنها می پردازیم.

دانه های خاویار آسترا یا همان خاویار تاس ماهی طیف رنگی مشکی تا زیتونی روشن دارد. رنگ روشن خاویار آسترا به خاویار طلایی شهرت دارد اما بسیار کمیاب و گران قیمت است.
بین ۸ تا ۱۰ سال طول می کشد تا تاس ماهی به سن تخم ریزی یا همان تولید خاویار برسد. بنابراین می توان گفت که یکی از دلایل گران قیمت بودن این محصول، تولید اندک آن در مدت زمان طولانی است.
هر چند طی سالهای اخیر شرکت های متعددی در زمینه پرورش انواع ماهی خاویاری با هدف افزایش این محصول فعالیت می کنند اما قیمت ها به علت هزینه های بالای نگهداری و پرورشی آنها تفاوت چندانی نداشته است.

خرید خاویار به صورت عمده

خرید خاویار به صورت عمدهخاویار بلوگا گران قیمت ترین نوع خاویار تولیدی در جهان است. علت این امر طول دوره تخم ریزی ماهیان خاویاری بلوگا بین ۱۲ تا ۱۵ سال می باشد. دانه های این نوع خاویار بسیار درشت و براق بوده و در ۲ نوع پرورشی و طبیعی تولید و به بازار عرضه می شوند.
از نظر درجه کیفی نیز شرکت هایی مانند شیلات ایران، این محصولات در دو رقم ۱ و ۲ تولید و بسته بندی می کنند. حجم و وزن بسته بندی ها نیز ۵۰، ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۰ گرمی هستند.

خرید خاویار به صورت عمده و با قیمت تولیدی به علت انحصاری بودن تولید آنها با روش های محدودی امکان پذیر است. البته خرید با هدف صادرات سالیانه با نرخ های تولیدی تنها از طریق شرکت شیلات ایران و برخی مراکز پرورشی مقرون به صرفه می باشد.

فروش خاویار صادراتی

فروش خاویار صادراتیهمانطور که می دانید خاویار همان تخم های باور نشده موجود در تخمدان های ماهیان خاویاری است. در بازار جهانی این محصول به مروارید سیاه نیز شهرت دارد که علت آن خواص بی نظیر و قیمت بالای آنها است.
به واسطه وجود انواع چربی اشباع نشده و مواد مغذی موجود در خاویار، مصرف آن دارای مزایای فراوانی جهت حفظ سلامتی و حتی افزایش طول عمر است. برخی از مهمترین این مزایا و فواید عبارتند از:

  • منبع غنی و سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی
  • تنظیم کننده فشار خون به واسطه داشتن پتاسیم بالا
  • کاهش خطر بیماری های قلبی به علت وجود امگا ۳ در ترکیبات انواع خاویار
  • تقویت و افزایش قوای جسمی و جنسی به واسطه وجود ویتامین های گروه ب

البته فواید مصرف این محصول منوط به چند مورد ذکر شده نسیت. بلکه برای شادابی پوست، افزایش عملکرد بهتر کلیه و کبد، رفع بیماری های مفصلی و … نیاز مفید است. توجه کنید که در تجارت خاویار، فروش با هدف صادرات اولویت دارد. به همین علت نیز اکثر مراکز تولیدی، توجه قابل توجه به درجه کیفی و نوع بسته بندی این محصول دارند.

نمایندگی پخش خاویار در اراک

نمایندگی پخش خاویار در اراکخاویار بری یا سوروگا یکی دیگر از ارقام تولیدی این محصول در بازار ایران و صادرات آن به کشورهای دیگر است. دانه های آن نسبت به رقم بلوگا و آسترا ریزتر بوده اما طعم و مزه بی نظیری دارد.
از آنجایی که قیمت و نرخ فروش خاویار سوروگا نسبت به دو رقم بلوگا و آسترا ارزان تر بوده، به پرفروش ترین نوع مصرفی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بدل شده است.

در بازار داخل نیز میزان تقاضا برای خرید خاویار بری بیشتر از ارقام دیگر می باشد. به همین علت شرکت توزیع خاویار و نمایندگی های پخش این رقم را با بسته بندی های متنوع تر در تمامی مراکز استان ها عرضه می کنند.

مرکز تولید انواع خاویار در کیش

مرکز تولید انواع خاویار در کیشکیش به واسطه اینکه منطقه آزاد تجاری است، بازار جذابی برای عرضه و فروش انواع خاویار از سوی تولیدکنندگان و فعالین این صنعت به شمار می رود. انواع بهترین مارک خاویار بلوگا، آسترا، بری و … با قیمت رقابتی در بازار این منطقه خرید و فروش می شوند.
رقابت عرضه در کیش با هدف کسب سهم نسبی بازار به مراتب بیشتر از دیگر مناطق کشور بوده و به همین علت گاهاً برخی انواع خاویار با قیمت رقابتی در آنجا به فروش می رسد. هتل داران و رستوران های لوکس منطقه از جمله بزرگترین خریداران خاویار ایران در کیش هستند.

صادرات خاویار به قیمت عمده

صادرات خاویار به قیمت عمدهصادرات و واردات خاویار با تعرفه ها و قوانین خاصی صورت می گیرد که تمامی شرکت های تولیدی باید آشنایی کامل با آنها داشته باشند. اخذ گواهی و مجوزهای حمل، دامپزشکی و گواهی مبداً اتاق بازرگانی از جمله اسناد واجب و ضروری برای این امر هستند.
البته رعایت استانداردهای بسته بندی و شیوه نگهداری خاویار نیز از دیگر موارد مهم در این فرآیند به شمار می روند. شرکت و کارخانه تولیدی خاویار با واقف بودن با این مسائل می تواند سود مناسبی را از صادرات انواع خاویار به کشورهای سراسر دنیا به دست آورد.

در پایان باید گفت که اگر چه برخی انواع خاویار خارجی به کشور وارد می شود اما ایران همچنان بزرگترین صادر کننده این محصول به نقاط مختلف دنیا به شمار می رود. این در حالی است که طی سالهای اخیر کشورهایی مانند چین و ژاپن به رقیب جدی ایران در زمینه تولید و صادرات عمده خاویار در سطح جهانی بدل شده اند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا