[elfsight_click_to_call id="1"]
ماهی قره­ برون

مرکز تولید کننده ماهی قره برون زنده

تولید کننده ماهی قره برون زنده را می­توان شهرستان­هایی نظیر قم، دزفول، جویبار و سایر شهرهای شمالی و همچنین دیگر مناطق جنوبی کشور دانست.

ماهی قره برون یا تاس ماهی از دسته ماهیانی است که مشابه روسی آن نیز در بازار وجود دارد. البته این ماهی گونه کاملا مستقلی بوده و تنها از نظر ظاهر با نوع روسی مشابهت­هایی دارد.

تولید کننده ماهی قره برون زنده

تولید کننده ماهی قره برون

تولید کننده ماهی قره برون زنده در ایران شهرهای مختلفی هستند که هم به شیوه طبیعی و هم مصنوعی اقدام به تولید و تکثیر این ماهی ارزشمند می­کنند.

تولید کنندگان ماهی قره برون ایران گوشت این ماهی و خاویار آن را پس از تولید در بازارهای داخلی و خارجی در معرض فروش مشتریان قرار می­دهند.

به علت اینکه ماهی قره برون طعم خاص و لذیذی دارد در بازارهای خارجی بسیار محبوب و پرفروش بوده و متقاضیان بسیار زیادی دارد.

تولید کنندگان ماهی قره برون پس از اینکه ماهی به سن بلوغ خود رسید خاویار و گوشت با کیفیت آن را در بازارهای سنتی و آنلاین در معرض فروش خریداران قرار می­دهند.

بهترین زمان خرید ماهی قره برون پس از فصل بهار است که این ماهی خاویار خود را تولید کرده و به حد مطلوب رسیده است.

این ماهی در بازار صادرات خارجی به کشورهای عربی، روسیه و سایر کشورهایی که متقاضی خرید این نوع ماهی و خاویار هستند فرستاده می­شود.

مصرف ماهی قره برون

مصرف ماهی قره برون به همه افراد در سنین مختلف از جمله زنان باردار، کودکان، ورزشکاران و افراد تحت شیمی درمانی توصیه می­شود.

این ماهی خواص بی­شماری را به همراه دارد و مصرف آن نتایج قابل توجهی را از خود نشان می­دهد:

  • کاهش کلسترول و در نتیجه پیشگیری از وقوع سکته قلبی و حفظ سلامت قلب و عروق
  • جلوگیری از وقوع سرطا­ن­ها
  • حفظ سلامت استخوان­ها با کلسیم و ویتامین دی موجود در آن
  • حفظ سلامتی دستگاه گوارش

توصیه می­شود خاویار و گوشت ماهی قره برون به عنوان یک وعده غذایی مفید در هفته و همچنین یک وعده صبحانه لذیذ مورد مصرف خانواده­ها قرار گیرد.

کلام آخر

تولید کننده ماهی قره برون

صنعت تولید ماهی در ایران مدت­هاست که رشد یافته و انواع گونه­های پر مصرف داخلی و محبوب صادراتی در آن پرورش داده می­شوند.

نوع قره برون ماهی پرورشی محبوب و پرطرفدار بوده این ماهی خاویار و گوشت خیلی خوش طعمی دارد که مزه فندوق تازه را به فرد یادآور می­شود. مصرف این ماهی و انواع مختلف آن در برنامه غذایی افراد بسیار توصیه می­شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا