[elfsight_click_to_call id="1"]
خاویار

قیمت خرید خاویار درجه یک در تهران

قیمت خرید خاویار در تهران چقدر است؟ خاویار درجه یک در ارزان ترین فیمت ممکن به مشتری ارائه می شود. از این ماهی غذایی بسیار لذیذ و خوش طعم تهیه می گردد. این غذا از گران ترین نوع مواد غذایی در سراسر جهان به شمار می رود، تا جایی که به مروارید سیاه مشهور شده است و طرفداران بسیاری دارد.

قیمت خرید خاویار درجه یک در تهران

فروش خاویار با ضمانت کیفیت

فروش خاویار با ضمانت کیفیتایران علاوه بر تولید بهترین خاویار جهان، واردکننده برتر خاویار نیز به شمار می رود. خاویارهای وارداتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

تجارت خاویار در میان بسیاری از کشورها رواج دارد. این ماهی فوق العاده خوش طعم به عنوان خوراکی خورده می شود. در قدیم خاویار تنها به ماهیان وحشی درون دریای خزر و دریای سیاه (مانند بلوکا، اوسترا و سوروگا) اطلاق می شد.
اما اکنون بسیاری از کشورها تولید کننده این ماهی با ارزش هستند. از جمله کشورهایی تولید کننده خاویار عبارتند از:

  • چین

چین به عنوان تولید کننده پیشرو ظاهر شده و ۶۰٪ از تولید جهانی خاویار را به خود اختصاص داده است. بزرگترین شرکت خاویار در جهان در چین واقع است.

  • ایران

ایران حجم قابل توجهی از خاویار را در کیفیت های بسیار بالا تولید می کند. خاویار ایرانی از ماهیان خاویاری موجود در بندر ترکمان جمع آوری می شوند.

  • فلسطین اشغالی

در فلسطین اشغالی سالانه ۴ تن خاویار تولید می شود. محل پرورش ماهی توسط رودخانه دن، شاخه ای از رود اردن تغذیه می شود.

  • ایتالیا

پرورش ماهی خاویاری بلوگا در قرن شانزدهم در رودخانه پو در ایتالیا متداول شد.

  • ماداگاسکار

ماداگاسکار اولین کشور آفریقایی است که از سال ۲۰۱۸ خاویار تولید و صادر می کند.

  • مالزی

در مالزی، تولید خاویار صنعت جدیدی است و در حجم کمتری انجام می شود. خاویار تولید شده در مالزی با عنوان “خاویار گرمسیری” شناخته می شود. اولین برند مالزیایی خاویار گرمسیری در مارس ۲۰۱۹ راه اندازی شد.

  • آمریکای شمالی

در اوایل قرن بیستم ، کانادا و ایالات متحده مهمترین تأمین کننده خاویار اروپا بودند. صنعت خاویار آمریکایی هنگامی شروع شد که هنری شوچ، یک مهاجر آلمانی،  گرفتن ماهی خاویاری را در رودخانه دلاور افتتاح کرد. او بخش زیادی از خاویار خود را به اروپا صادر کرد.
تقریباً در همین زمان، ماهیان خاویاری از رودخانه کلمبیا در سواحل غربی ماهیگیری شدند و خاویار تهیه کردند.

امروزه ماهیان خاویاری کوتاه در لیست قرمز معرض انقراض قرار دارند و طبق قانون جزء گونه های در معرض انقراض هستند.

قیمت خاویار در مزکز تولید

قیمت خاویار در مزکز تولیدقیمت روز خاویار دارای نوسانات بسیاری است. از عواملی که بر روی قیمت خاویار تاثیر گذار هستند، میزان کیفیت محصول است. 

خاویار از جمله گران قیمت ترین غذاهای جهان محسوب می شود. کیفیت ایرانی این نوع از بهترین هاست و در دریای خزر وجود دارد.  خصوصا ماهی خاویاری بلوگای وحشی دریای خزر بسیار گران، خوش عطر و خوش طعم است.

از جمله مواردی که نشان دهنده کیفیت ماهی خاویار را نشان می دهد، عبارتند از:

  1. هر چه بافت مستحکمی داشته باشد با کیفیت تر است. 
  2. عطر و طعم فوق العاده ای دارد و طعم آن شبیه به خامه یا کره طبیعی است.
  3. طرز صید ماهی کیفیت محصول را تحت تاثیر قرار می دهد.

اولین تولید کننده خاویار بسته بندی شده در جهان

اولین تولید کننده خاویار بسته بندی شده در جهانایران از جمله اولین تولید کنندگان خاویار به شمار می رود. همچنین ایران تولید کننده خوش طعم ترین خاویار در جهان است.
وزن خاویار از ۶۰ تا ۱۰۰ کیلو گرم متغیر است. تخم های این محصول با ارزش در بسته بندی ها مختلف به سراسر جهان عرضه می گردد. بسته بندی خاویار در وزن ها مختلف صورت می گیرد. بسته خاویار ۱۰۰ گرمی اصل ارزش غذایی فوق العاده ای دارد.

در کشور ایتالیا این ماهی بین سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۲ در رودخانه پو وجود داشت. در این سال ها به دلیل صید بیش از حد، ماهی های خاویار در این ناحیه منقرض شدند.
در حال حاضر از سال ۲۰۱۵ این ماهی در روخانه پو مشاهده شده است. امروزه، خاویار ایتالیایی، به صورت پرورشی تکثیر می شود. بزرگترین محل تولید خاویار جهان در ایتالیا واقع است.
خاویار ایتالیایی به سراسر جهان ارائه می شود و ایتالیا تولید کننده برتر جهان در این زمینه به شمار می رود. 

خرید خاویار در حجم بالا

خرید خاویار در حجم بالاخرید خاویار ارزان در حجم بالا امکان پذیر است. در حال حاضر صید خاویار خزر و دریای سیاه، تولید چشم گیری دارد. همچنین شمال کالیفرنیا ۷۰ الی ۸۰ درصد تولید خاویار ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.
اکنون محلی در کانادا، اولین تولید کننده خاویار ارگانیک در آمریکای شمالی به شمار می رود.

در پی برداشت بیش از حد ماهی خاویار از دریای سیاه، صید این گونه مهم توسط کشور روسیه ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت منجر به توسعه و افزایش ارزش خاویار دریای خزر گردید.

عربستان صعودی در سال ۲۰۰۱ شروع به تولید خاویار کرد و در سال ۲۰۰۷ به بهره برداری رساند. تولیدات این کشور در سال ۲۰۱۱ به پنج تن در سال رسید. در حال حاضر در ابوظبی مرکزی را تاسیس کرده تا بتواند تولیدات خود را به ۳۵ تن افزایش دهد.

تولید این محصول ارزشمند در اسپانیا از سال ۱۹۳۱ آغاز شد و تا سال ۱۹۹۲، ماهیان خاویاری در قسمت های پایین رودخانه های گوادالویویر، ابرو، دوئرو و تاجو وجود صید می شدند. ماهیگیری بیش از حد، موجب آلودگی شد و بسیاری از جمعیت وحشی خاویار را در این نواحی از بین برد.
در اسپانیا، ماهی خاویار ارگانیک را در شهرهای لوحه، گرانادا و اندلس تولید می کنند.

پادشاهی بریتانیا از سال ۱۳۲۴ میلادی به ماهیان خاویاری اهمیت بسیاری می داد. تا جایی که ادوارد دوم آن را ماهی سلطنتی نامید، به همین دلیل تمامی ماهیان موجود در انگلستان متعلق به اقوام پادشاهی است. 

امروزه اروگوئه در کنار کشورهای کانادا و ایالات متحده ، به یک تولید کننده و صادر کننده بزرگ تبدیل گشته است.

بازار فروش انواع خاویار در تهران

بازار فروش انواع خاویار در تهراندر تهران انواع خاویار درجه یک و اصل موجود است. در متن زیر با انواع مختلف خاویار بیشتر آشنا شوید.

انواع اصلی خاویار عبارتند از:

  1. بلوگا
  2. استرلت 
  3. ترکیبی استرا و کالوگا آمریکایی
  4. اوسترا
  5. ماهیان خاویاری سیبری 
  6. سوروگا

با ارزش ترین، نادرترین و پرهزینه ترین این نوع از ماهیان بلوگا نام دارد و در دریای خزر یافت می شوند. این دریاچه با ایران، قزاقستان، روسیه، ترکمنستان و آذربایجان هم مرز است.

برای احیای این ماده غذایی پر خاصیت تولید خاویار وحشی بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ در روسیه به حالت تعلیق درآمده بود. در آن زمان جمهوری آذربایجان و ایران اجازه ماهیگیری در سواحل خود را صادر می کردند.

خاویار بلوگا به دلیل تخم های نرم و بسیار بزرگ (اندازه نخود) آن ارزش فوق العاده ای دارد. رنگ این گونه از خاکستری کمرنگ تا سیاه متغیر است.

از نظر کیفی در درجه اول ایران با کیفیت ترین خاویار را داراست و سپس به ترتیب کشورهای روسیه، چین و آمریکا در رتبه های بعدی قرار دارند.

پخش عمده خاویار در بازار داخلی

پخش عمده خاویار در بازار داخلیدر بازار داخلی ایران خاویار به صورت عمده عرضه می گردد.

از جمله مواردی که باعث به خطر افتادن این گونه با ارزش می شود عبارتند از:

  • صید بیش از حد
  • قاچاق 
  • آلودگی ناشی از ورود فاضلاب به دریای خزر

باعث کاهش چشمگیر جمعیت ماهیان خاویاری ایران شده است. 

صادرات خاویار از مشهد به عراق

صادرات خاویار از مشهد به عراقایران یکی از صادر کنندگان اصلی خاویار به کشور عراق است. از جمله گونه هایی اصلی که به عراق صادر می شوند بلوگا نام دارد.

اصطلاح خاویار گاهی اوقات برای مواد غذایی که شبیه به خاویار هستند استفاده می شود، مانند خاویار بادمجان و خاویار تگزاس که از نخود فرنگی سیاه ساخته می شود.  

برای آماده سازی محصول ابتدا تخمدان ها را از ماهی خارج می کنند و از صافی عبور می دهند. با اضافه کردن کمی نمک آن را طعم دار می کنند.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا