[elfsight_click_to_call id="1"]
خاویار

قیمت خاویار مرغوب در بازار داخلی ایران

بهترین تعریفی که از خاویار می شود کرد یک خوراکی خوش طعم و لذیذی است که از تخم ماهی های خاویاری به دست می آید. خاویار مرغوب در شمال ایران زیست می کند و خواص بسیار زیادی دارد. البته خواص اصلی خاویار زمانی ارزش دارد که محصول اصلی باشد؛ چرا که در نمونه محصولات تقلبی از موادی استفاده می کنند که طعم آن را تغییر داده، علاوه بر نداشتن هیچگونه خاصیتی، برای سلامتی بسیار مضر است. قیمت خاویار مرغوب وابسته به عواملی است. طعم ها در گونه های مختلف متفاوت هستند و برخی از آن هایی که خوشمزه تر و پر خاصیت تر هستند، قیمت بالاتری نسبت به سایرین نیز دارند.

قیمت خاویار مرغوب در بازار داخلی ایران

برند های برتر درحوزه خاویار

برند های برتر درحوزه خاویار

برندهای مطرحی در زمینه صادرات خاویار در ایران فعالیت می کنند که اغلب آن ها محصولات مرغوبی، برای صادر کردن انتخاب می کنند. خریدار خاویار می تواند در داخل یا خارج کشور باشد. کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشور روسیه از خریداران اصلی این محصول هستند. ما در ادامه به بحث درباره خواص درمانی بهترین خاویار ها می پردازیم و خواهیم گفت که یک خاویار مرغوب، چه فایده ای برای بدن دارد. 

ویژگی های خاویار (مروارید سیاه) چیست و برای چه بیماری هایی مفید است؟

  • بیماری های مفاصل، دستگاه گوارش، انواع سرطان
  • بهبود افسردگی و استرس
  • جلوگیری از پیری
  • مفید برای پیشگیری از آلزایمر
  • جلوگیری از بروز مشکلات قلبی
  • جلوگیری از افزایش فشار خون

از ویژگی های خاویار با کیفیت و مرغوب میتوان در وهله ی اول به طعم و بوی آن اشاره کرد که باید تا حد زیادی مطلوب بوده و غالبا گفته می شود طعمی شبیه به گردوی تازه دارد. دومین نکته رنگ آن است معمولا خاکستری روشن و یا تیره وو گاه سیاه است. درشتی و بزرگی دانه ها نیز می تواند نشانه ی خوبی باشد. به هر حال آنچه اهمیت دارد توجه به اصل یا غیر اصل بودن این محصول است که به علت بازدهی خوبی که در اقتصاد دارد گاه افراد را به طمع وا میدارد تا از طریق راه های متعدد در صدد فروش محصولات بی کیفیت و غیر اصیل خود تحت عنوان خاویار ایرانی نمایند. این که گفته شده ارزش اقتصادی خاویار بگونه ای ست که هر یک کیلوگرم از این محصول با ۳۲ بشکه نفت خام برابری می کند، سخن درستی ست و این روند می تواند رو به افزایش نیز باشد چراکه با توجه به آگاهی مردمان از اهمیت خانوار و نقش بی بدیلی که در سلامت ایفا می کند، میزان تقاضا در جوامع نیز بالاتر رفته و موجبات رشد اقتصادی در این عرصه را فراهم می نماید.

شرکت وارداتی خاویار در سراسر کشور

مروارید سیاه یا همان خاویار لغتی ست که ریشه ی ترکی دارد؛ البته برخی پژوهشگران معتقدند این کلمه فارسی ست و اصلاح شده ی کلمه ی خاگ آور است که به معنای تخم گذار می باشد. اوزون برون، قره برون، بری، شیپ، بلوگا، کالوگا، چالباش و آموراستورژن از انواع مخلف ماهیان خاویاری ست. ماهی خاوریاری یا همان تاس ماهی از بومی ترین انواع ماهیان در ایران می باشد. گوشت این ماهی قیمت چندان بالایی ندارد و آنچه در رابطه با این ماهی و ارزش اقتصادی این گونه آبزی اهمیت دارد خاویار آن است که به عنوان یک تجارت پرسود از آن یاد می شود. الماس ایرانی یا خاویار بلوگا عنوان گران ترین خاویار جهان را به خود اختصاصا داده است. این نوع که از ماهی بلوگا بدست می آید به صورت میانگین به ۱۲ سال زمان نیاز دارد تا بارور شود و این خود علت گرانی این نوع از خاویار است که به عنوان مرغوب ترین و گران ترین خاویار را به خود اختصاص داده است.

نمایندگی پخش و فروش خاویار در شمال کشور

نمایندگی پخش و فروش خاویار در شمال کشور خاستگاه تولید خاویار در جهان دریای مازندران یا همان دریای خزر است که بیش از ۹۰ درصد نیاز دنیا به خاویار را رفع می کند. البته در سال های اخیر به علت کمبود این نوع از ماهی به علت عدم تولید و نگهداری، صید بی رویه و خارج از اصول و نیز آلاینده هایی که از کشورهای حاشیه دریای خزر به این دریاچه ی عظیم وارد شده و آن را به فضایی آلوده و ناامن برای آبزیان تبدیل کرده است، به عنوان تهدیدی جدی این صنعت سودآور را با خطر مواجه کرده است. این تهدید باعث شده کشور چین به عنوان رقیب جدی در تولید خاویار در جهان تبدیل شود. قیمت خاویار بستگی به این دارد که نوع آن دریایی باشد یا پرورشی. البته قیمت این محصول با توجه به نوسانات اقتصادی متغیر است اما در کل این محصول قیمت بسیار بالایی دارد که ارزش غذایی بالا و منحصر بفرد آن می تواند یکی از دلایل این امر باشد. خاویار باارزش ترین صبحانه ی جهان است. می توان را در کنار نان و یا تخم مرغ آبپز مصرف نمود. نکته ای که در رابطه با مصرف خاویار گفته شده این است که ظروفی که برای سرو آن انتخاب می شوند، روی طمع آن تاثیرات مثبت و یا منفی می گذارد؛ استفاده از ظروف پلاستیکی و یا شیشه ای به جای ظروف استیل و یا هر نوع از ظروف آهنی در سرو آن توصیه شده است. 

فروشنده خاویار درجه یک صادراتی

خاویار تولید شده در شمال کشور که در این سالها توانسته سود فراوانی نصیب شرکت های ایرانی و روسی کند، با جلب اعتماد بازارهای جهانی در کنار موانعی که بر سر راه تولید و تجارت این نوع محصول است، هنوز هم به عنوان تامین کننده ی بخش قابل توجهی از خاویار جهان در این عرصه می درخشد و در این خصوص همچنان در صدر لیست تولیدکنندگان خاویار مرغوب قرار دارد. درست است چینی ها در تلاشند گوی سبقت را از تجار ایرانی و روسی بربایند اما باید گفت عدم اعتماد بازارهای جهانی به خاویارهای چینی امری ست که سد راه آنان است و عبور از آن ممکن است سالها به طول بیانجامد. خاویار درجه یک که اغلب در شمال کشور تولید می شود توانسته خود را به عنوان یکی از مهم ترین پرورش دهندگان در این حوزه معرفی کند. این محصول صادراتی سالانه مبالغ زیادی برای کشور سودآوری داشته و از آن به عنوان یکی از گزینه های موجود در بهبود اقتصاد بدون نفت یاد می کنند که این امر علاوه بر مزایایی که دارد موجب ایجاد فضایی برای سودجویان و افرادی که در حوزه ی قاچاق این محصول فعال هستند شود بطوری که گفته شده گاه محصولاتی که مدت ها در انبار مانده را به عنوان خاویار با کیفیت به دست مشتریان می رسانند و یا حتی تخم ماهی های دیگر را با نام خاویار مرغوب به دیگران عرضه می کنند. مشورت و گرفتن آگاهی در این خصوص می تواند بسیار کمک کننده باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا