[elfsight_click_to_call id="1"]
خاویار پرورشی

خرید و فروش خاویار پرورشی ایران

خرید و فروش خاویار پرورشی ایران در استان مازندران پر رونق است. شما نیز سهمی از این بازار داشته باشید. می توانید با کارشناس فروش شرکت مازند خاویار تماس بگیرید.

چرا ماهی های خاویاری را در مزارع پرورش می دهیم و از دریا صید نمی کنیم؟

خاویار پرورشی ایران

خاویار پرورشی

صید بی رویه ماهیان خاویاری موجب شده است تا این گونه با ارزش آبزی دریای خزر در معرض انقراض قرار بگیرد. بنابراین سیاست هایی اتخاذ شده است که پرورش این نوع ماهی در مزارع آبی انجام پذیرد.

این رویکرد باعث تشویق افراد علاقمند به فعالیت در این حوزه شده است تا بتوانند با سرمایه گذاری در این کار، از سود فروش خاویار بهره گیرند.

انگیزه این کار، جریمه های سنگینی است که به ازای صید یک قطعه از هر گونه ماهی خاویاری در نظر گرفته شده است.

خاویار پرورشی ایران

انواع خاویار پرورشی ایران

خاویار پرورشی ایران از پنج نوع ماهی که در دریای خزر زندگی می کنند به دست می آید:

  1. فیل ماهی
  2. تاس ماهی ایرانی یا قره برون
  3. تاس ماهی روس یا چالباش
  4. ماهی شیپ
  5. ماهی اوزون برون

روش استحصال خاویار

برای به دست آوردن خاویار، در گذشته با چکشی پلاستیکی ماهی را بیهوش می کردند. پس از آن که ماهی بیهوش شد خاویار آن را استخراج می کردند. گوشت آن را نیز در بازار به فروش می رساندند.

امروزه از روش سزارین برای این کار استفاده می کنند. پس از بیهوشی ماهی، بخشی از خاویار آن را استخراج می کنند. بخشی دیگر را در شکم ماهی نگه می دارند تا موجب بارآوری مجدد شود.

از روش جدید می توان تا شش مرتبه برای هر ماهی استفاده کرد.

خاویار پرورشی ایران

بازار خاویار پرورشی

استان مازندران با بهره گیری از دریای خزر و انواع مختلف ماهیان خاویاری در آن، سهم به سزایی در تولید خاویار کشور دارد. انواع خاویاری که از ماهی های خاویاری دریای خزر به دست می آیند:

  • بلوگا
  • آسترا
  • سوروگا

بلوگا، خاویار فیل ماهی است. این خاویار بهترین و با ارزش ترین و پر طرفدارترین خاویار ایرانی است که به مروارید سیاه مشهور است.

انواع خاویاری که در جهان وجود دارد به سه دسته تقسیم می شوند. خاویار سیاه، خاویار سرخ و خاویار طلایی. از این میان خاویار سیاه یا مروارید سیاه بهترین نوع خاویار است.

سهم مازندران در بازار خاویار

در هشت ماهه نخست سال ۹۷، سهم صادرات استان مازندران از خاویار پرورشی ایران به بیش از پنجاه میلیون دلار رسید. مازندران به بیست کشور دنیا خاویار پرورشی صادر می کند.

بزرگترین تولیدکنندگان ماهیان خاویاری پرورشی در ساری و جویبار قرار دارند. بنابراین مازندران قطب خرید و فروش این گونه از خاویار نیز هست.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا