[elfsight_click_to_call id="1"]
خاویار

بازار فروش خاویار با کیفیت

کشور ما ایران نقش بسیار مهمی را در بازار فروش خاویار باکیفیت در جهان را دارا میباشد. امید است بتوان با پیشرفت صنعت بسته بندی نظر مشتری های خارجی را بیشتر به خود جلب کرد تا جایگاه نخست صادرات خاویار با کیفیت در جهان را کسب نماید.

در میان ماهیان دریایی ماهیان خاویار یا به اصطلاح Sturgeon ها به علت تولید خاویار از جایگاه ویژه ای برخوردار میباشند . از مهمترین و مرغوب ترین نوع در میان خاویار ها میتوان به نوع بلوگا اشاره نمود.

بازار های فروش خاویار

همانطور که میدانید دریای خزر بیش از ۹۰ درصد از خاویار جهان را تامین میکند. به علت قیمت بالای خاویار،عمده فروش این غذای مقوی به بخش صادرات تعلق میگیرد. از کشور های حاشیه دریای خزر  که در بازار های فروش خاویار نقش بسزایی دارند را میتوان به شرح ذیل اشاره نمود:

  • ایران
  • روسیه
  • اذربایجان
  • ترکمنستان
  •  قزاقستان

بازار فروش خاویار

تولید انواع خاویار

کشور ما ایران در زمینه تولید خاویار باکیفیت پیشرفت بسزایی را داشته که هر ساله سهم بزرگی در پرورش ماهیان خاویاری دارد. امید است بتواند  نسل این مروارید سیاه را حفظ کند. از استان های مهم تولید خاویار با کیفیت ، استان مازندران میباشد که بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری ایران نیز در شهر ساری میباشد. از  با کیفیت ترین نوع خاویار که نقش مهمی در بازار فروش خاویار با کیفیت را دارد میتوان به دو نوع ذیل اشاره نمود:

  1. خاویار فیل ماهی یا بلوگا ( Beluga )
  2. خاویار تاس ماهی یا استرا ( Ossetra )

بازار فروش خاویار

قیمت خاویار با کیفیت

فروش نوع Royal Ossetra در  بازارهای اروپایی در بسته های ۵۰ گرمی به قیمت تقریبی ۲۰۰ دلار به فروش میرسد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا