[elfsight_click_to_call id="1"]
خاویار

تولید کننده خاوریار مرغوب در شمال ایران

خاویار خوراکی بسیار مغزی است که برای وعده صبحانه مصرف می شود و قبل از تخم ریزی و بارور شدن از ماهی خاویار ماده گرفته می شود.  این ماهیان در سواحل دریای خزر زندگی می کنند و در شمال کشورمان بیشتر تولید می شود. تولید کننده خاویار مرغوب در دنیا کشور ما است که خاویار ایران در عرصه ی جهانی شهرت زیادی دارد از این رو به کشورهای دیگر مخصوصا کشورهای اروپایی صادر می شود.

تولید کننده خاوریار مرغوب در شمال ایران

بزرگترین مرکز توزیع خاوریار در ایران

بزرگترین مرکز توزیع خاوریار در ایران ماهیان خاویار از آن گونه آبزیان کم نظیری هستند که از چند صد میلیون سال پیش می زیسته اند. حدود ۲۷ نوع ماهی خاویار موجود در جهان تعداد ۵ گونه در کشور ما وجود دارد و خاویار گرفته شده از آن ها نیز مختلف و متفاوت است.

خاویارها علاوه بر طعم و مزه ی مختلف دارای رنگ متفاوتی نیز هستند مانند خاویار سیاه، خاویار سرخ و خاویار طلائی که مرغوب ترین و بهترین و پرطرفدارترین آنها خاویار سیاه است و قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارد.

در کشور ما نیز در دریای خزر چند نوع ماهی خاویار موجود می باشد از جمله؛

  1. فیل ماهی که یکی از بزرگترین ماهیان خاویاری موجود در خلیج فارس به حساب می آید و دارای خاویار بسیار با کیفیت با رنگ قهوه ای روشن است و از گرانبها ترین خاویارهای جهان به حساب می آید که با نام بلوگا شناخته شده است.
  2. یکی دیگر از ماهیان خاویاری موجود در کشورمان که معروف به ماهی خاویار ایرانی است ماهی قره برون است.  
  3.  ماهی خاویار چالباش که محل زندگی این ماهی یکی از رودخانه های سیبری است این ماهی با اینکه بومی کشور روسیه است اما یک ماهی مهاجر است که در شمال دریای خزر نیز زندگی می کنند اما به خاطر مهاجر بودن از آن ها خاویار تهیه نمی شود.
  4. ماهی خاویار شیپ؛ این ماهی نیز از ماهیان خاویار موجود در کشورمان است که عمر این گونه در حدود ۳۰ سال است اما در متاسفانه بنا به دلایلی در کشور ما در حال انقراض است.
  5. ماهی اوزون برون؛ کوچکترین ماهی خاویار موجود در خلیج فارس این ماهی است و رنگ خاویار تهیه شده از آن خاکستری روشن و تیره است.

مصرف خاویار برای بدن انسان فواید بسیاری دارد، خاویار سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و … است؛ در درمان و پیشگیری برخی بیماری ها بسیار موثر است.

به خاطر دارا بودن بیشترین میزان اسیدهای چرب امگا ۳ برای درمان بیماری های قلبی تاثیر بسیار خوبی دارد و حتی برای درمان افسردگی نیز مفید است. به افرادی که کم خونی و فقر آهن دارند توصیه می شود از آن استفاده کنند چون که خاویار دارای آهن زیادی است .

    در کشور ما دریای خزر حدود ۹۰ درصد از خاویار جهان را تولید و به بازار داخلی و جهانی عرضه می کند. البته که پنج گونه از بهترین ماهیان خاویاری در ایران موجود می باشند.

مرکز پخش خاوریار مرغوب در تهران

خاویار ایران در دنیا رتبه ی اول را دارد، این محصول بسیار  ارزشمند است و به عنوان صبحانه و به صورت خام مصرف می شود.

برای مصرف خاویار بهتر است مقداری تهیه کنید که چند روزه مصرف کنید؛ بعد از باز کردن درب محصول خریداری شده بهتر است بعد از مصرف مقداری از آن،  بقیه ی محصول را در ظروفی به غیر از فلزی نگهداری کنید و یا حتی با قاشق فلزی آن را نخورید چون باعث تغییر طعم خاویار شده و آن را تلخ و بدمزه می کند.

بهتر است خاویار چند نوع ماهی را امتحان کنید و محصولی که با ذائقه شما جور در می آید همیشه مصرف کنید؛ معمولا خاویار در بسته بندی های کوچک عرضه می شود.

با توجه به اینکه خاویار بهترین و خوشمزه ترین وعده صبحانه دنیا به حساب می آید در تمام نقاط دنیا مصرف کننده دارد البته مقدار مصرف هر کس بستگی به علاقه و توان مالی او دارد، در کشور ما نیز علاقه مندانی هستند که دوست دارند خاویار را جزء رژیم غذایی خود داشته باشند.

علاوه بر مصرف داخلی به خاطر طرفداران و علاقه مندان زیاد در سراسر دنیا به خاویار ایران این محصول صادرات خوبی دارد.

خاویار مرغوب صادراتی ایران معمولا به کشورهای عربی همسایه و بیشتر به کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام می شود.

بازار خرید انواع خاوریار درجه یک

بازار خرید انواع خاوریار درجه یک در زمان های گذشته برای به دست آوردن خاویار، ماهی خاویار را بیهوش می کردند سپس تخم های آن ها را خارج می کردند اما بعد از آن روش دیگری برای خارج کردن تخم از شکم ماهی ایجاد شد و آن به این صورت بود که قسمتی از شکم ماهی را به روش سزارین می بریدند و مقداری از تخم ها را خارج می کردند از و مقداری را برای بقای نسل آن در شکمش باقی می گذاشتند اما این روش را بیش تر از از شش بار نمی توانستند برای یک ماهی انجام داد چون برای ماهی خاویار مضر بود.

خاویار ایران درجه یک ترین خاویار دنیا است و برای تهیه ی آن روز به روز روش های جدید ایجاد می شود تا علاوه بر افزایش تولید خاویار و ماهیان خاویاری محصول تهیه شده بهترین کیفیت را داشته باشد.

تجارت انواع خاویار به خاطر سود آور بودن آن توسط تولید کنندگان زیادی در جهان انجام می شود اما هیچ کدام از آن ها مانند خاویار ایران با کیفیت و خوش طعم نیست.

اما متاسفانه کشورهایی از جمله چین در چندین سال اخیر با صید ماهیان خاویاری ایران از دریای خزر و پرورش آن در کشور خود می خواهد بازار این محصول را به دست بگیرد اما همچنان خاویار ایران بهترین و درجه یک ترین خاویار جهان است و بیشترین تقاضا را در بازار جهانی دارد.

شرکت وارداتی خاوریار در سراسر کشور

با وجود اینکه کشور ما رتبه ی اول تولید خاویار را دارد اما برخی افراد اقدام به وارد کردن خاویار، تاس ماهیان می کنند.

بهتر است در هنگام خرید خاویار، فقط خرید خاویار ارزان قیمت مورد نظر شما نباشد تا از خوردن خاویار تجربه ی طعم لذیذ آن را همواره داشته باشید.

خرید و مصرف خاویار تولید شده در کشورمان بهترین راه است تا یک طعم عالی از یک خاویار با کیفیت را تجربه کنید. به خاطر خام مصرف شدن این محصول شاید با ذائقه برخی از افراد سازگار نباشد و در نگاه اول اصلا به مصرف آن رغبت نداشته باشند اما امتحان کردن آن حتی برای یکبار می تواند شما را از علاقه مندان به مصرف آن بنماید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا