[elfsight_click_to_call id="1"]
خاویارخاویار اوزون برون

فروش خاویار اوزون برون

خاویار اوزون برون از جمله خاویار هایی است که در ایران تهیه می شود. برای خرید خاویار اوزون برون می توانید با مازند خاویار تماس بگیرید.

خاویار اوزون برون

اوزون برون چیست ؟

خاویار اوزون برون یکی از انواع خاویار ایرانی است.

اوزون برون ماهی بسیار ارزشمند ایرانی است که ذر شمال کشور فراوان یافت می شود. از لحاظ اقتصادی این گونه از آبزیان بسیار ارزشمند می باشند. در شرایط بد اقتصادی صادرات آن یک برگ برنده بزرگ برای کشور محسوب می شود.

جالب است بدانید به لطف خدا شمال کشور بیشترین خاویار جهان را به تنهایی تامین می کند. این ماهی در دریای سیاه هم موجود است اما دریای خزر بیشتر محل پرورش و رشد این گونه ی ارزشمند است.

به دلیل دراز بودن پوزه ماهی به آن دماغ دراز می گویند. در واقع اوزون برون هم در زبان ترکی به همین معنی می باشد.

غذای اصلی این ماهی، سگ ماهی و گاو ماهی می باشد. به طور کل از نرم تنان به عنوان ماده غذایی استفاده می کند.

ازون برون از دوازده سالگی شروع به تخم ریزی کرده و سالی دوبار برای این کار آماده می شود. تمام فرایند تخم گذاری در رودخانه انجام می شود.

اوزون برون دریایی به صورت دسته جمعی مهاجرت می کنند. رودخانه های شمال کشور محل امنی برای مهاجرت و زندگی و تولید مثل این ماهی ارزشمند می باشد.

خاویار اوزون برون

ارزش غذایی اوزون برون

می دانیم که ارزش غذایی این ماهی ارزشمند بسیار بالاست. چرا که نزدیک به بیست درصد پروتئین و زیر ده درصد چربی دارد.

تحقیقات نشان داده ارزش غذایی اوزون برون پرورشی به مراتب بیشتر است. چرا که پروتئین بالاتری در ازای چربی کمتر داراست. همچنین تخم این ماهی هم دارای ارزش غذایی و اقتصادی بالایی بوده و سود آوری اقتصادی آن هم برای کشور قابل توجه می باشد.

خاویار اوزون برون

خاویار اوزون برون

ارزش اصلی ماهیان خاویار به خاطر تخم آن هاست، نه گوشت آن ها. جالب است بدانید خاویار ازون برون ریزتر و ارزان تر از سایر خاویارهای ماهیان خاویاری می باشد. همچنین وزن این ماهیان سبک تر از دیگر ماهیان خاویاری است.

برای رسیدن به محصول خاویار زمانی معادل دوازده تا شانزده سال لازم است.

در زمان های دور تر این ماهی را با ضربه ای بیهوش می کردند. سپس تخم خاویار را استخراج می کردند. اما اکنون با استفاده از علم جدید و انجام عمل سزارین تخم ها را از شکم ماهی بیرون می آورند. مقداری از تخم ها را برای باروری مجدد در شکم ماهی نگه می دارند.

برای خرید خاویار اورزون برون با کیفیت می توانید با کارشناس فروش مازند خاویار تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا